tisdag 20 oktober 2009

Dagens dikt 2009-10-20: Erfarenhet & Klokhet=Balans

Om inte erfarenhet eller klokhet fanns,
hade jag förmodligen varit någon annanstans.
Kanske en pundare utslagen i en rännsten,
eller en stor artist på någon världsscen.
Om inte erfarenhet eller klokhet fanns,
kanske jag varit en mästare i dans.
Eller en stor elit inom sporten,
jag hade kanske till och med haft en cementklump
runt fötterna och legat på havets botten.
Men tack vare att erfarenhet och klokhet fanns,
fick jag en helt annan chans.
Jag fick kärlek, arbete, familj och lycka,
därför är det lätt för mig att på axlarna rycka.
Åt artister, stora sportsmästare, och ofantligt rika.
För i grund och botten är vi ändå rätt lika.
Det gäller att hitta sin passion och en balans,
det hade aldrig funkat för mig om
erfarenhet och klokhet inte fanns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar